5 narzędzi, które wypromują Twoją personalną markę

Nie jest już niczym nowym, że rekruterzy googlują kandydatów tuż przed zaproszeniem ich na rozmowę kwalifikacyjną. To co znajdzie może wpłynąć zarówno potwierdzić nasze kwalifikacje, jak i skutecznie zniechęcić go do wykonania decydującego telefonu. O swój wizerunek w Internecie warto więc zadbać. Przedstawiamy zestawienie 5 narzędzi, które można w tym celu wykorzystać. Niektóre z nich to teraz absolutny must have.

Społecznościowe portale kariery

Internetowa wizytówka na jednym z portali społecznościowym dla profesjonalistów to podstawa. Osoby z większym doświadczeniem zawodowym powinny zainteresować się założeniem profilu na Linked.in czy Goldenline.pl. Studenci i absolwenci mogą natomiast rozważyć dodatkowo obecność na portalach im dedykowanych np. Youngpro.pl. Wybór jest naprawdę szeroki. Może najlepszym rozwiązaniem byłaby rejestracja na wszystkich dostępnych. Będzie to wymagało nieco zachodu, z drugiej strony wypozycjonuje nas to lepiej spychając z pierwszej strony wyników wyszukiwania osoby o takim samym imieniu i nazwisku.

Na portalach społecznościowych kariery zamieszcza się zwykle informacje odnoszące się do życiorysu: doświadczenie, wykształcenie, praktyki zawodowe, udział w projektach społecznych i studenckich, wolontariat, odbyte szkolenia i warsztaty. Nasz profil nie musi być jednak wyłącznie powtórzeniem CV. Warto wzbogacić go o informacje, na które zwyczajnie nie starczyło miejsca w standardowym życiorysie. Dodanie do każdego profilu linków przekierowujących do innych posiadanych, polepsza nasze pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

 


Blogi

 

Umiejętnie prowadzony blog o tematyce zawodowej skutecznie wspomaga w budowaniu wizerunku eksperta. Do jego stworzenia możemy wykorzystać jedną z darmowych platform dostępnych na rynku np. wordpress.com, czy blogspot.com. Blog założony na płatnej platformie z domeną własną (np. imienazwisko.pl), będzie się z pewnością łatwiej pozycjonował w wyszukiwarkach, ale wymaga dużo więcej pracy, dobrego pomysłu oraz wolnych zasobów finansowych.

Publikując kolejne wpisy ma blogu pamiętajmy, że muszą się one charakteryzować wysokim poziomem merytorycznym oraz nienagannym językiem. Często aktualizowany blog z dużym prawdopodobieństwem wypozycjonuje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

 


Video CV

 

Moda na Video CV zaczęła się stosunkowo niedawno. Trudno jeszcze wyrokować, czy jest to rozwiązanie, które na stałe zadomowi się na rynku rekrutacyjnym, ale co bardziej prawdopodobne, stanie się ciekawym dodatkiem do standardowych dokumentów aplikacyjnych i będzie stanowiło domenę przedstawicieli wolnych zawodów.

Technologie umożliwiają już każdemu nagranie własnego Video CV w zaciszu domu i zupełnie za darmo. Wystarczy kamera kamera w laptopie i publikacja na Youtube.com. Nic prostszego. Należy jednak pamiętać, że poza walorami merytorycznymi Video CV powinno cechować się również atrakcyjną formą i dobrą jakością nagrania. Może dlatego lepiej zdecydować się na pomoc profesjonalistów. Na rynku istnieją już pierwsze firmy, które specjalizują się w tworzeniu Video CV.

 


CV infografika

 

Chciałbyś stworzyć kreatywne CV, ale nie masz umiejętności graficznych? Mamy dobrą wiadomość – istnieją już specjalne internetowe narzędzia (np. rezumey.pl), które umożliwiają wygenerowanie w kilka sekund własnego CV w formie ciekawej wizualnie infografiki. Wystarczy przekopiować link z naszego profilu zawodowego na portalu społecznościowym , a narzędzie dopasuje za Ciebie odpowiednie sekcje.

Pamiętajmy jednak o dwóch bardzo ważnych kwestiach:

  • CV w formie infografiki nie zawsze się sprawdzi. Zbyt luźne podejście do tematu dokumentów aplikacyjnych nie będzie mile widziane w branżach zaufania publicznego. Jest to bardziej propozycja dla młodego specjalisty ds. social media, niż pracownika banku.
  • Wybierajmy motywy o jasnym, najlepiej białym tle. Rekruterzy podczas rozmowy rekrutacyjnej mają zwyczaj nanosić swoje notatki na wydrukowane CV. Ciemne tło im to uniemożliwi

 


Mikroblogi

 

Chciałbyś pracować w reklamie, marketingu, PR? A może marzy Ci się kariera dziennikarza? W dzisiejszym świecie szybkiej informacji i mediów społecznościowych należy pokazać przyszłemu pracodawcy, że potrafimy z nich korzystać. Z jakich stron możemy skorzystać?

  • Twitter. Mało jeszcze popularny w Polsce, ale bardzo trendy. Umożliwia publikację krótkich, bo zaledwie liczących 140 znaków notek. To mało, ale można dzięki temu wykazać się kunsztem zwięzłej wypowiedzi. Co warto publikować? Głównie komentarze oraz odniesienia do gorących w danej branży tematów.
  • Tumblr.com. Dzięki tej platformie szybko można stworzyć podstawowe portfolio dla fotografa i grafika.
  • Pinterest.com. Ten portal służy publikacji inspirujących i ciekawych materiałów graficznych. Z założenia został stworzony do użytku prywatnego, ale pokazując nieco nasze zainteresowania, pokazujemy również naszą osobowość. 

 

 

czytaj rownież

 

1dzien

Zadaliście naszym ekspertom dziesiątki pytań i otrzymaliście tyle samo odpowiedzi. Młode talenty z korporacji zdały Wam relację ze swojego dnia pracy.

zobacz co się działo >>

Nauka nie boli! Udowodnili to doświadczeni metodycy nauczania, którzy odpowiadali na Wasze pytania podczas 2. dnia eventu. Udostępnione testy kompetencyjne nadal czekają na śmiałków! 

zobacz co się działo >>

Better better, czyli jak efektywnie robić coś dla siebie. Eksperci opowiedzieli jak się motywować, jak ćwiczyć ciało i umysł, jak podróżować i nie stracić ani minuty wolnego czasu. 

zobacz co się działo >>